Alanya’da Kitap Paydaşlığı Projesi
Alanya’da Okuma Alışkanlığı ‘Kitap Paydaşlığı’ ile Artıyor
Antalya’nın Alanya ilçesinde Nebahat Şifa Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde Türkçe öğretmenliği yapan Fatma Coşkun, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek için ‘kitap paydaşlığı’ projesini hayata geçirdi. Coşkun’un öğrenciler arasında dostluk ve arkadaşlık bağlarını güçlendiren projesi, öğrencilerin okuma alışkanlığını artırmada büyük başarı elde etti.
Çağın en büyük sorunlarından biri olan okuma alışkanlığı, özellikle gençler ve öğrenciler arasında yeterince gelişmiyor. Okullarda yapılan etkinlikler ve programlar da bu konuda yeterli olmuyor. Ancak Fatma Çoşkun’un önderliğinde Alanya Nebahat Şifa Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde başlatılan kitap paydaşlığı projesi, öğrencilerin okuma becerilerini olumlu yönde etkiledi.
Proje kapsamında öğrenciler, sınıfta bulunan bir arkadaşıyla eşleşerek bir kitabı paylaştılar. Her bir öğrenci, kitabı belirledikleri sayfaya kadar okuyup sonra arkadaşına devretti. Bu sayede öğrenciler aralarında kitap sohbetleri yaparak kitaba farklı bakış açıları kazandılar. Aynı kitabı okuyan öğrenciler, birbirleriyle daha iyi iletişim kurarken, okuma alışkanlıkları da hızla arttı.
Öğrencilerin kitap okuma alışkanlığının gelişmesiyle ilgili konuşan sınıf öğrencilerinden Umut Yıldız, kitapların özetlerini tartışmanın ve okuma alışkanlığının kendilerini nasıl geliştirdiğini belirtti. İrfan Yeni ise kitap okumanın arkadaşlarıyla diyaloğunu artırdığını ve farklı düşüncelerin ortaya çıkmasını sağladığını söyledi.
Türkçe Öğretmeni Fatma Coşkun, öğrenciler arasında dostluk köprüleri kurmayı başardığı için mutlu olduğunu söyleyerek, proje sayesinde öğrencilerin ayda 6-7 kitap okumaya başladığını belirtti. Okul Müdürü Yılmaz Kısa ve Türkçe Öğretmeni Çağatay Duman da projenin öğrencilerin gelişimi ve okuma alışkanlıklarının artması açısından önemine vurgu yaptılar.
Bu etkinlik sayesinde öğrencilerin birlikte okudukları kitaplar sayesinde diyaloğu artarken kitap okuma alışkanlıklarının da giderek arttığı gözlemlendi. Okuma alışkanlığını teşvik etmek ve öğrencilerin kitaplar üzerinde farklı perspektifler kazanmalarına yardımcı olmak için bu tür projelerin sürdürülebilir şekilde devam etmesi önem taşıyor.